Alimentele feculente, de real ajutor pentru slăbire

Cel mai adesea, informaţiile vehiculate despre feculenţi sunt contradictorii. Ba se pot consuma la fiecare masă, ba nu se pot, nu se pot consuma seara, nu se pot consuma singure, etc. Dar la fel ca şi în cazul tuturor alimentelor, şi aici totul ţine de moderaţie.

De ce ar trebui să consumi alimente feculente? Pentru că reprezintă o sursă foarte importantă de energie, mai ales datorită faptului că acestea conţin glucide. Dar au şi un efect dublu, atunci când sunt consumate cu moderaţie.

Sunt ideale pentru a slăbi deoarece sunt săţioase. Te vei simţi sătul foarte repede şi pentru o perioadă mai îndelungată de timp. De asemenea, alimentele feculente gătite corect pot limita consumul de zahăr şi de grăsimi.

Rezultatul- mâncăm mai puţin şi la intervale mai lungi atunci când consumăm în mod regulat alimente feculente. Sunt de mare ajutor deci atunci când vrei să ajungi la greutatea ideală sau vrei să te menţii.

Dar din cauza faptului că au un indice glicemic destul de ridicat, ar fi bine să nu se exagereze atunci când vine vorba despre consumul lor. Pot declanşa o reacţie hormonală care poate obosi organismul.

Alimentele feculente nu se reduc însă doar la cartofi şi la paste. Nu ezita şi introdu la tine în meniu şi alte alimente precum quinoa, linte, bulghur, mei sau cartofi dulci. Pentru a mânca foarte variat şi sănătos, este de ajuns dacă dai dovadă de puţină imaginaţie.

Dar dacă vrei să consumi şi pâine sau paste, cel mai bine ar fi să apelezi la varianta lor integrală. Conţin mai multe fibre, te vor ajuta să favorizezi digestia, vor diminua nivelul de glucoză din sânge, deci vor limita şi producţia de insulină, care cel mai adesea te face să te îngraşi. Deci sunt cele mai bune pentru sănătate!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *