Erori culinare care nu ne permit să ne bucurăm de beneficiile alimentelor

Atunci cand gatim nu ne dam seama de asta, dar unele obiceiuri alimentare provoaca un efect invers in materie de nutritie. Deci daca vrei sa pastrezi toti nutrientii alimentelor tale, pentru o alimentatie sanatoasa si echilibrata, iata greselile pe care trebuie sa le eviti.

Pui la inmuiat fasolea. Cu siguranta ca fasolea trebuie sa fie foarte bine spalata, dar aceasta contine de asemenea si oligozaharide necesare pentru bacteriile bune care se afla in intestinul gros. Deci pentru o digestie cat mai buna nu ar trebui sa le inmoi timp de cateva ore.

Cureti legumele. Trebuie sa stii ca majoritatea nutrientilor se afla in coaja legumelor. Pentru a-ti face plinul de legume, cel mai bine ar si sa le cureti bine si sa le perii inainte de a le prepara. Aici intra mai ales cartofii, morcovii si dovleceii.

Tai legumele in bucatele mici. Inainte de a pune legumele in apa fierbinte, nu ar trebuie sa le tai in bucatele mici-mici. Broccoli de exemplu, isi mentine mai bine vitamina C atunci cand este intreg.

Folosesti ustensile de cupru. Cuprul este perfect pentru carne. Dar in ceea ce priveste fructele si legumele, aceste ustensile nu se recomanda. Ar putea distruge vitamina C prezenta in acestea.

Uiti de mirodenii. Gatesti carne sau o reteta al dente? Nu uita sa adaui mirodenii, pentru un plus de savoare, dar si pentru a te bucura de o alimentatie mai sanatoasa.

Arunci tijele. Curatand legumele, cel mai adesea aruncam si tijele. Dar aici se concentreaza cele mai multe fibre. Acestea pot favoriza digestia si actioneaza alungand foamea foarte eficient. In plus, te ajuta sa ai cea mai sanatoasa inima. Le poti pune in supe sau in salate.

Un timp de prepararare prea lung. Inainte de a prepara retetele, incearca sa pastrezi legumele sau fructele intregi cat mai mult cu putinta. Dupa ce le-ai taiat vor fi expuse la oxigen si vor incepe sa isi piarda putin cate putin din nutrienti.

Prepari cartoful dulce in apa. Cel mai bine ar fi sa il prepari la microdunde sau pe aburi. In acest fel, vei reusi sa pastrezi antiocianinele din el. Acestia au un efect anti-inflamatoriu asupra sanatatii noastre.

Arunci apa in care au fiert legumele. O mare parte din minerale si vitamine se afla in ea. O poti folosi deci pentru supe sau sosuri mai degraba decat sa o arunci.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *